čl. 1
Všeobecné ustanovenia
č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, pri uplatňovaní
práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru
zakúpeného prostredníctvom elektronického obchodu na www.vipshop.sk
ako aj úprava práv a povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa
riadi podľa § 619 až § 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v
platnom znení a zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o
zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch
v znení neskorších predpisov.
Postup Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3
zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, pri
uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za
vady
tovaru zakúpeného na www.vipshop.sk ako aj úprava práv a
povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa riadi podľa § 422
až
§ 442 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení .
Kupujúci potvrdzuje odoslaním elektronickej objednávky Predávajúcemu,
že sa oboznámil s reklamačným poriadkom Predávajúceho a bezvýhradne
s
ním súhlasí. Okamihom odoslania elektronickej objednávky
Predávajúcemu sa reklamačný poriadok stáva pre Kupujúceho
záväzným.
Reklamačný poriadok je verejne dostupný na stránke
www.vipshop.sk
čl. 2
Kontrola tovaru pri prevzatí
Pri prevzatí tovaru je Kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v
ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade jeho poškodenia
je nutné na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom - kuriérskou
službou protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak
Kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu,
Predávajúci neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.
Kupujúci je povinný dodaný tovar prehliadnuť bez zbytočného odkladu
po jeho prevzatí.
Ak Kupujúci zistí nekompletnosť tovaru alebo akékoľvek poškodenie
tovaru spôsobené prepravou, ktoré sa neprejavuje vonkajším
poškodením
obalu, je povinný reklamáciu bezodkladne, najneskôr však do dvoch dní
od prevzatia zásielky, uplatniť u Predávajúceho. Inak sa dodávka
považuje za kompletnú a bez závad a reklamácie z tohto titulu nebudú
akceptované.
Kupujúci je povinný Predávajúcemu reklamovať vady tovaru zakúpeného
na svetstoliciek.sk bez zbytočného odkladu podľa podmienok uvedených
v príslušných ustanoveniach zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný
zákonník
v platnom znení a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom
znení.
čl. 3
Reklamačný formulár
Kupujúci je povinný vyplniť reklamačný formulár (ďalej len
„Formulár") v nasledujúcich prípadoch:
a.) Odstúpenie od kúpnej zmluvy v 30-dňovej lehote:
Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do dvoch dní od
prevzatia
tovaru bez uvedenia dôvodu. Kupujúci v tomto prípade neuhrádza
manipulačný poplatok v súvislosti s odstúpením od kúpnej zmluvy.
Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci len v tom prípade, ak tovar
plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný.
b.) Odstúpenie od kúpnej zmluvy po uplynutí 30-dňovej lehoty, max.
do 40 dní od prevzatia tovaru Kupujúcim:
Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj po uplynutí 30 dní
od
prevzatia tovaru max. do 40 dní od prevzatia tovaru bez uvedenia
dôvodu. Kupujúci v tomto prípade uhrádza manipulačný poplatok vo
výške 20% z ceny objednaného tovaru, pokrývajúci náklady, ktoré
vznikli Predávajúcemu v súvislosti s odstúpením od kúpnej zmluvy.
Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci.
c.) Kupujúci vracia tovar, ktorý si neobjednal:
V prípade, ak Kupujúci zistí, že tovar, ktorý si objednal,
nezodpovedá tovaru, ktorý prevzal, Kupujúci má právo vrátiť tovar
Predávajúcemu max. do 30 dní od prevzatia tovaru Kupujúcim. Kupujúci
neuhrádza manipulačný poplatok za náklady, ktoré vznikli
Predávajúcemu v súvislosti s vrátením tovaru. Náklady na vrátenie
tovaru znáša Kupujúci.
Kupujúci je povinný uviesť vo Formulári nasledujúce údaje:
a.) Identifikácia Kupujúceho, t.j. obchodné meno/meno a
priezvisko, sídlo/bydlisko, kontakt
b.) Adresa miesta, kam bol tovar dodaný
c.) Adresa, na ktorú má byť dodaný vymenený tovar, v prípade
výmeny tovaru
d.) Číslo elektronickej objednávky
e.) Dátum vystavenia elektronickej objednávky
f. ) Dátum prevzatia tovaru Kupujúcim
g.) Názov a číslo bankového účtu Kupujúceho a názov a kód
banky, v
ktorej je účet vedený
h.) Dátum a podpis Kupujúceho.
Ak Formulár nie je kompletne vyplnený alebo k Formuláru nie je
priložený doklad o kúpe a prevzatí tovaru (ďalej len „Požadované
doklady"), Predávajúci vyzve telefonicky prípadne e- mailom
Kupujúceho na doplnenie chýbajúcich údajov alebo priloženie
chýbajúcich Požadovaných dokladov. Predávajúci si zároveň bude
účtovať manipulačný poplatok vo výške 20€ zahŕňajúci
náklady,
ktoré Predávajúcemu vznikli v dôsledku neúplne vyplneného Formulára
alebo nepriložených Požadovaných dokladov.
Ak sa Predávajúcemu nepodarí opakovane telefonicky dovolať Kupujúcemu
a/alebo Kupujúci nereaguje na e-mailovú výzvu Predávajúceho do 7 dní
od prevzatia Formulára a/alebo Požadovaných dokladov Predávajúcim,
Predávajúci si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní
predmetného vrátenia/reklamácie a tovar bude vrátený na náklady
Kupujúceho naspäť Kupujúcemu na adresu uvedenú vo Formulári.
Ak spolu s vyplneným Formulárom a s Požadovanými dokladmi nie je
priložený tovar, ktorý je predmetom vrátenia/reklamácie, Predávajúci
si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetnej
záležitosti.
Tovar, ktorý je predmetom vrátenia/reklamácie musí byť kompletný,
nepoužitý, nepoškodený a v pôvodnom nepoškodenom obale. Kupujúci je
povinný poistiť tovar, ktorý je predmetom vrátenia/reklamácie. Riziko
vzniku škody na tovare, ktorý je predmetom vrátenia/reklamácie znáša
Kupujúci až do okamihu prevzatia tohto tovaru Predávajúcim.
Kupujúci je povinný kompletne vyplnený Formulár spolu s Požadovanými
dokladmi doporučene poslať spolu s tovarom, ktorý je predmetom
vrátenia/reklamácie na adresu predajne. Predávajúci si vyhradzuje právo neprebrať tovar
zaslaný Kupujúcim na dobierku.
Celková suma za tovar, ktorý bol vrátený Predávajúcemu v súlade s
týmito reklamačným poriadkom, znížená o manipulačný poplatok/
poplatky, v prípadoch ustanovených v tomto reklamačnom poriadku, bude
prevedená na účet Kupujúceho uvedený vo Formulári a to do 15 dní odo
dňa prevzatia kompletne vyplneného Formulára spolu s Požadovanými
dokladmi a s tovarom, ktorý sa vracia z dôvodu uvedeného v bode a.),
b.), c.) tohto článku.
čl. 4
Záručné podmienky a záručná doba
Na dodaný tovar je Kupujúcemu poskytnutá záručná doba 2 roky. Na
vybrané druhy tovaru môže byť Kupujúcemu poskytnutá dlhšia
záručná
doba (3 roky, 5 rokov). Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania
tovaru Kupujúcemu. Vada tovaru a nároky vyplývajúce z vady tovaru
musia byť uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby
zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
Ku každému tovaru zakúpenému u Predávajúceho je pri jeho dodaní
Kupujúcemu priložená faktúra (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži
zároveň ako záručný doklad.
Reklamovať je možné len tovar zakúpený u Predávajúceho a úplne
zaplatený. Kupujúci je povinný vo Formulári čo najvýstižnejšie
popísať vadu, pre ktorú tovar reklamuje.
Za vadu tovaru nemožno považovať zmenu vlastnosti tovaru, ktorá
vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia,
nesprávneho používania, nedostatočného, alebo nevhodného
ošetrovania,
v dôsledku prirodzených zmien materiálov z ktorých je tovar vyrobený,
v dôsledku akéhokoľvek poškodenia Kupujúcim či treťou osobou alebo
iného nesprávneho zásahu.
Oprávnená záručná reklamácia je bezplatná. Náklady na dodanie
reklamovaného tovaru Predávajúcemu uhrádza Kupujúci. Pri neoprávnenej
reklamácii je Kupujúci povinný uhradiť náklady vzniknuté riešením
takejto reklamácie vo výške 20€.
Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo iná povinná osoba
určená na opravu je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých
prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava
čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však
nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci,
ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb.
Občiansky zákonník v platnom znení, rovnaké práva, akoby išlo o
vadu,
ktorú nemožno odstrániť.
Predávajúci je povinný, ak reklamáciu neuzná do troch pracovných
dní,
tovar zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie.
Predávajúci vydá Kupujúcemu pri uplatnení reklamácie potvrdenie,
ktoré mu bude zaslané na adresu doručovania uvedenú vo Formulári.
Predávajúci vydá Kupujúcemu o vybavení reklamácie písomný doklad
najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie, ktorý mu bude
zaslaný na adresu doručovania uvedenú vo Formulári.
čl. 5
Záverečné ustanovenia
poriadku vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na www.vipshop.sk
Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť a/alebo doplniť
reklamačný poriadok. Zmeny a/alebo doplnky tohto reklamačného